pumpurs.1s.lv

 

Pauzē starp lieliem darbiem....


   Nu, tikko šodien atkal iesniedzu nākamo projekta pieteikumu. Šoreiz viegli negāja, pa vidu visādi kreņķi, bet tomēr izdevās projektu izstrādāt un iesniegt. Paldies, visiem, kas man tic, sūta labas domas un cerēsim, ka arī šim projektam ir jārealizējas. Viss notiks tā, kā tam ir jānotiek!

    Arī es reizēm jūtos, kā trako kreklu uzvilkusi...bet ne es vienīgā tāda...mūsu ir daudz...vismaz man apkārt ir daudz tādu "trako"...

    Žurnālā "Ir" (Nr.7 (149) 20.02.2013) lasīju interviju ar Ņinu Stepanovu (raksts "Drosme uzvilkt trako kreklu")- meiteni, kas atveda uz Latviju Mēriju Ellenu Maunzu un grāmatu "Kā atmodināt un kopt bērna iekšējo dzīvi"  https://www.solvitasgramatas.lv/index.php…
    Lasu un saprotu, ka cik daudz reizes esmu nepareizi rīkojusies attiecībā pret saviem bērniem un cik ļoti žēl, ka man šādas informācijas nebija agrāk. Es lepojos, ka esmu tikusies ar Ņinu personīgi. Toreiz, kad Montesori klubiņa tikšanās reizē viņa ar sajūsmas pilnām acīm stāstīja par šo grāmatu, es vēl nesapratu par ko ir runa. Tagad saprotu...Tā nu ir grāmata, ko tiešām no sirds iesaku visiem vecākiem.


    No intervijas ar Ņinu Stepanovu žurnālā "Ir":
"Nav labu un sliktu metožu. Ir atšķirīgas pieejas. Pašlaik tradicionālajai pieejai ir viens mīnuss: vienāds standarts. Tā ir vienkāršota uztvere. Lai pabeigtu skolu, bērniem jānokārto eksāmeni, bet neviens neseko līdzi tam, ka katram bērnam ir dažādi attīstības periodi. Viens bērns pa mācību ceļu rāpo, cits iet, bet vēl kāds - skrien. Mēs visi esam dažādi. Bruņurupucis, zaķis, zebra! Neviens nav sliktāks. Visi tik un tā šķērso attīstības un izglītības robežu, tikai atšķirīgā ātrumā. Ja visiem jālec kā zaķiem, protams, bruņurupucis to nevar. Un ir lielāka iespēja, ka bruņurupucis to nešķērsos." 

Jaut.: "kādi, jūsuprāt, ir lielākie tradicionālās skolas mīnusi?"
"Es neteikšu "mīnusi". Teikšu, kā es darītu, lai palīdzētu bērniem. Man šķiet, ka 40 min. stunda ir pārāk īss laiks, lai saprastu, par ko vispār ir runa. Ļoti ātri notiek priekšmetu maiņa. Zīmēšana, sports, latviešu valoda, matemātika. Pavisam dažādi priekšmeti, atšķirīgs smadzeņu pusložu darbs. Mēs nedodam bērniem iespēju iedziļināties zināšanās. Piem., veltīt visu dienu vienam, diviem priekšmetiem"

"Bērns kā sūklis uzsūc visu, kas apkārt. Un iebetonē zemapziņā. Pēc tam uz šā slāņa veidojas mūsu dzīve"
"Jaunajiem vecākiem pirms bērniņa piedzimšanas neviens nav īsti stāstījis, kas ir bērns. Stāsta, kā nomainīt pamperus. Visu izstāsta par fiziku, bet neko par dvēseli. Bērnam piedzimstot ir šitāds ķermenis (rāda sprīdi garu). Un milzīgs gars (ar rokām velk plašu apli). Mēs rūpējamies tikai par ķermeni - paēdināt, saģērbt, bet kas tālāk?"

Jaut: "Kas ir vērtīgākais mūsdienu bērnos - paaudzē, kas veidos 21. gadsimtu?"
"Acis. Dziļas kā okeāns. Nav neviena berna, kurā nemirdz zelta grauds. Visos mirdz. Jā, viens varbūt ir haotisks, citam vēl kādas īpašības, bet vajag paturēt prātā labo bērnā. Attīstīt to. Aug fantastiska paaudze! Ja mums trūkst mīlestības to ieraudzīt, tā ir mūsu, pieaugušo, problēma"

ar sirsnīgiem sveicieniem,
Jolanta
 
Komentāri (0)  |  2013-02-21 14:35  |  Skatīts: 875x

Atpakaļ